T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
TRABZON / ORTAHİSAR - Piri Reis İlkokulu

PECS YÖNTEMİ(Resim değiş tokuşuna dayalı iletişim sistemi) E twinning Projesi

Otizimli bireylerde iletişimi çocuğun başlattığı bu yöntem ilk olarak tek resimle başlarken ilerleyen bölümlerde cümleleri oluşturabileceği altı aşamadan oluşmaktadır.  

Biz bu projede pecs yönteminin sadece ilk üç aşamasını uyguladık. 

Ilk aşamada öğrenciye iletişim girişiminde bulunmak öğretilir. 

İkinci aşamada iletişim girişimini farklı ortamlarda farklı kişilerle ve farklı pekistireçlerle gerçekleştirmek öğretilir. 

Üçüncü aşamada ise birden fazla resimli kart arasından seçim yapmak öğretilir. 

Bu aşamalar basmamak basamak uygulandı ve fotoğraflarla belgelendi. 

Aynı zamanda pecs yöntemini tanıtma ve yaygınlaştırma çalışmaları yürütüldü. Yöntemi tanıtıcı afiş bastırıldı; okul idaresi, özel eğitim sınıfları, öğretmenler ve velilere dağıtıldı.  Proje sonunda öğrencimize katilim belgesini sundum. Projemizi  öğrencimize verdiğim katılım belgesiyle tamamlamış bulunmaktayım.

 

27-04-2022

Katılım belgemiz 

27-04-2022 

Öğrencinin katılım belgesi 

27-04-2022 

Proje logosu 

 27-04-2022

 Proje için öğretmenin hazırladığı afiş

 27-04-202227-04-202227-04-202227-04-2022

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 27.04.2022 - Güncelleme: 02.05.2024 09:55 - Görüntülenme: 6542
  Beğen | 1  kişi beğendi