Otizimli bireylerde iletişimi çocuğun başlattığı bu yöntem ilk olarak tek resimle başlarken ilerleyen bölümlerde cümleleri oluşturabileceği altı aşamadan oluşmaktadır.
Biz bu projede pecs yönteminin sadece ilk üç aşamasını uyguladık.
Ilk aşamada öğrenciye iletişim girişiminde bulunmak öğretilir.
İkinci aşamada iletişim girişimini farklı ortamlarda farklı kişilerle ve farklı pekistireçlerle gerçekleştirmek öğretilir.
Üçüncü aşamada ise birden fazla resimli kart arasından seçim yapmak öğretilir.
Bu aşamalar basmamak basamak uygulandı ve fotoğraflarla belgelendi.
Aynı zamanda pecs yöntemini tanıtma ve yaygınlaştırma çalışmaları yürütüldü. Yöntemi tanıtıcı afiş bastırıldı; okul idaresi, özel eğitim sınıfları, öğretmenler ve velilere dağıtıldı. Proje sonunda öğrencimize katilim belgesini sundum. Projemizi öğrencimize verdiğim katılım belgesiyle tamamlamış bulunmaktayım.
Katılım belgemiz |
Öğrencinin katılım belgesi |
Proje logosu |
Proje için öğretmenin hazırladığı afiş |